Tavaszváró kirándulás a Cuha-völgybe

Természetismeret szakkör

A Természetismeret Szakkör legbátrabb tagjai március 2-án tavaszváró kirándulásra indultak a Cuha-völgybe. A tömegközlekedési (v)iszonyok miatt ezúttal inkább Csonka János tanárúr kisbuszát vettük igénybe, amely gyorsan elrepített minket a Cuha-völgy kapujának nevezett Vinyébe.

A már hagyományosnak mondható forrócsokizást követően vágtunk neki utunknak: bevallom, kezdetben féltem, hogy mennyire lesz felázva az erdő, de szerencsénkre a tavasz első napsugarai még csak a talaj legfelső rétegét keltették fel téli álmukból, így néhol még hóban, néhol kicsit sárban, de alapvetően kellemes terepviszonyok mellett indultunk a Cuha fölé magasodó Zörög-tető irányába.

A hegymenet kissé megviselte télen elmacskásodott végtagjainkat: az amúgy nem túl magas hegy megmászása is rendkívül sok időbe és energiánkba telt... A csapat egyik része ugyanakkor játszi könyeddséggel vette az akadályokat, és gyors iramuknak köszönhetően - no meg annak, hogy elnéztek egy kereszteződést - Cseszneken értük utol őket. Ez alapvetően nem jelentett problémát, legalább megcsodálhattuk a várat a tavasz első napsugarainál, mindössze a napi kilométer mennyiség ugrott meg egy kicsit. Hamarosan elértük a Cuha-völgy Porva-Csesznek és Vinye közötti szakaszát, ahol számszerint kilencszer kelhettünk át a Cuhán a gyerekek legnagyobb örömére. Kezdetben kicsit megszeppenve, később már felbátorodva futottak át a patakon, mitsem érdekelve őket, hogy a víz hideg, a cipő pedig beázik.

Igazi kalandpark ez a Cuha-völgy. A természet kalandparkja. A csodaszép Cuha-völgyi vonatozás ezúttal elmaradt, de egy későbbi időpontban igyekszünk sort keríteni erre is. Lábainkban kellemes fáradtsággal érkeztünk vissza Vinyére, ahol ismét egy kör forrócsoki következett, némi melegedés a cserépkályha közelében, majd irány a busz, és már hazafelé utaztunk.

Gyorsan eltelt az első tavaszi kirándulás, a gyerekek arcát elnézve lesz ennek folytatása. Előzménye már van, hiszen immáron 7 éve járjuk a Bakonyt és a hazánk legszebb tájait a szakkörösökkel! Továbbra is sok szeretettel várjuk a kirándulni/túrázni vágyó fiatalokat és még fiatalabbakat :)

Vinyére érkezett a csapat

Képbeszámolónkért kattintson ide!

Gyenes Viktor
túravezető földrajztanár

IWIW megosztásFacebookTwitter

Csak regisztrált tagok szólhatnak hozzá!

Kereső

A héten : 0 új regisztrált
A hónapban : 274 új regisztrált

Kapcsolat

ankarada araç kiralama ankarada araç kiralama gnlk kiralık ev