Csingervölgyi parkerdő: ismét túráztak a természetismeret szakkörösök

Természetismeret szakkör

A természetismeret szakkör 2. túrájára 2012. november 24-én került sor, amelynek helyszíne a Déli-Bakony, egész pontosan az Ajka környéki erdők voltak.

A kellemes - közel másfél órás - buszozás után szinte fáradtan érkeztünk az ajkai buszállomásra, ahol túravezetőnk - Szücs Tamás és öccse Bence, valamint a szakkör két szimpatizánsa Melinda és Miklós - vártak bennünket. A Torna-patak völgyében indult a túra, ahol sajnos a rengeteg szeméten kívül még a kvadosok is pusztítják az amúgy szép kis völgyet. Mindenfelé eldobott műanyag palackok, régi hűtőszekrény a patakmederben, a motorok által tönkretett utak: elég elszomorító látványt nyújtott a táj. Öt kilométer után - lassan távolodva a várostól, a szemét is csökkent - a kislődi kalandparkhoz érkeztünk: diákjaink egy részének már ismerős volt a helyszín, hiszen a tavalyi tanévben a Hazafelé Alapítvány tanulmányi versenyének jutalmazottai itt tölthettek el egy fergeteges napot egész éves becsületes munkájuk jutalmaként. A kalandpark most kihalt volt: egy idősebb őr figyelte, hogy mit is csinálunk mi ott, ahol a madár se jár... A kirándulás következő kilométerei már valódi bakonyi tájon haladtak: szép erdőkkel és mezőkkel tűzdelve hamarosan Úrkút határázhoz érkeztünk, ahol ismét testközelből tapasztalhattuk a felelőtlen emberi tevékenység jeleit: szeméttel teleszórt legelő, ahol a birkák szó szerint a műanyag zacskók és szemetek között próbáltak némi ehető (legelhető) táplálékhoz jutni. Jók ezek a példák a gyerekeknek, hiszen éppen ezen dolgokról beszélgetünk hetente a szakkör tantermi foglalkozásain: a víz, a levegő és az élettér tönkretételéről, amelyről kizárólag mi, emberek tehetünk. Szerencsére a környezetvédelem fekete fellegei oszladozni kezdtek, amikor megérkeztünk a Csárda-hegyi őskarszthoz: szépen kiépített látogatóhely, remek szalonnasütési lehetőséggel. Túránkat közös megegyezéssel nem folytattuk, inkább csaptunk egy nagy szalonnasütő-partit. A képek is arról tanúskodnak, hogy ez igen jól sikerült :) Teli hassal indultunk a buszmegállóhoz, ahonnan a járat pár perc alatt Ajkára szállított bennünket. Itt - hála a jó csatlakozási lehetőségeknek - több mint egy óra várakozás következett - amelyet mi "Ismerd meg Ajkát!" sétával töltöttünk el. Hamar eltelt az idő, és már "repültünk" is Nagyalásony felé...

A túra ugyan rövidebbre sikerült mint azt eredetileg terveztük, de a hangulat ennek ellenére kiváló volt, az időjárás is kegyes volt hozzánk, így összességében minden jól sikerült!

Köszönet az ötletért és a túravezetésért Szücs Tamásnak!

Találkozzunk a következő szakkörös kiránduláson is!

Gyenes Viktor
szakkörvezető földrajztanár

Hamarosan képekkel!

IWIW megosztásFacebookTwitter

Csak regisztrált tagok szólhatnak hozzá!

Kereső

A héten : 0 új regisztrált
A hónapban : 274 új regisztrált

Kapcsolat

ankarada araç kiralama ankarada araç kiralama gnlk kiralık ev