Földrajz szakkörös kirándulás a Művészetek völgyében

Természetismeret szakkör

Az ébredő természet első pillanatait élhették át mindazon földrajz szakkörös diákok és a szakkör szimpatizánsai, akik részt vettek március 3-án, a „Művészetek völgye” túrán.

9 óra körül az iskola parkolójában gyülekeztünk, és vártuk Csonka János noszlopi kollégát, hogy kisbuszával begördüljön a parkolóba, és elszállítson bennünket Puláig. A rövid buszozást, és a nevezést követően neki is vágtunk a teljesítménytúrának, ugyanis a földrajz szakkör résztvevői minden évben teljesítenek egy-egy teljesítménytúrát. Ebben az évben a választás a „Művészetek völgye” teljesítménytúra 20 kilométeres távjára esett több okból is: egyrészről közel van, így az utazási költségek is alacsonyabbak, másrészről pedig közelebbről megismerhetjük a Déli-Bakony és a Balaton-Felvidék határán megbúvó csodaszép völgyet, amelyet nyaranként turisták és fesztiválozók tízezrei lepnek el, hiszen Kapolcs, Vigántpetend, Monostorapáti évek óta otthont ad a „Művészetek Völgye” kulturális fesztiválsorozatnak.

A túra érdekessége továbbá, hogy egy pápai természetbarát egyesület – a CATS – szervezi, így már három érv is elhangzott a túra mellett, vágjunk is neki!

Puláról indulva első állomásunk a Kinizsi-forrásnál volt, ahol egykoron az egyetlen magyar alapítású szerzetesrend tagjai – a Pálosok – alapítottak kolostort. Mára csak a kolostor egyik fala tanúskodik az egykori szerzetesrend jelenlétéről, de az erdő középen megbúvó falmaradvány, a forrás és a kiépített pihenőhely minden természetbarát számára megér egy kis sétát. A tavasz jelei nem pusztán a gyönyörű napsütésben, hanem az egész domboldalakat borító hóvirág szőnyegben is megmutatkoztak: igen, végre elérkezett.

A Déli-Bakony kellemes lankáit legyőzve érkeztünk Vigántpetendre, ahol a szervezők zsíros- és lekváros kenyérrel, valamint teával várták a megfáradt vándorokat. A kötelező bélyegzés után a napsütötte játszóteret választottuk pihenésünk helyszínéül: volt aki a padon ücsörögve táplálkozott, míg mások hintáztak, vagy egyszerűen csak beszélgettek.

A rövid pihenőt követően Kapolcs felé vettük az irányt, azonban a közelinek tűnő település előtt a Király-kő bazaltszikláit kellett legyőznünk: nem kis erőbefektetéssel járt ez a mutatvány, de sikerült, és a jutalmunk egy müzliszelet volt a rendezőknek köszönhetően.

Pár méter szintkülönbséget legyőzve ereszkedtünk Kapolcsra, ahol a rendezett és csendes település kifejezetten üde látványt nyújtott: eszembe jutottak az elmúlt nyarak, amikor a fesztivál keretében autók, motorosok és gyalogosok hömpölyögnek az utcákon, és szinte levegőt sem lehet venni. Mennyivel kedvesebb így ez a vidék :)

Kapolcs után a Bondoró-hegy alja felé tartva jellegzetes egykori hegyi legelőkön baktattunk, majd jó három kilométer után megpillantottuk a völgy végét: előttünk Monostorapáti a víztározóval, a Hegyesd és a Tapolcai-medence tanúhegyei. Igen, itt a vége.

Érkezés a – ki gondolná – Művészetek Völgye Általános Iskolába, ahol minden teljesítő megkapja jutalmát: kedves kis emléklapot és kitűzőt a becsületes teljesítésért. Külön öröm volt számomra, hogy iskolánk már végzett tanulója – Szücs Tamás – elhozta a kirándulásra egyik osztálytársát is, így ők is erősítették a nagyalásonyi csapatot!

Kissé fáradtan, de lelkileg feltöltődve indultunk haza első tavaszi túránkról.
Köszönet a szimpatizánsainknak, valamint Lívia néninek, hogy velünk tartottak. Köszönet Csonka Jánosnak a biztonságos szállításunkért, és gratuláció a teljesítőknek!

Április 5-én (a tavaszi szünet első napján) lesz a következő szakkörös kirándulás, amelyre ezúton is szeretettel hívunk és a várunk minden szakkörös diákot, és érdeklődőt is!

Gyenes Viktor
földrajztanár

IWIW megosztásFacebookTwitter

Csak regisztrált tagok szólhatnak hozzá!

Kereső

A héten : 1 új regisztrált
A hónapban : 276 új regisztrált

Kapcsolat

ankarada araç kiralama ankarada araç kiralama gnlk kiralık ev